nej, det går nog inte

jag tror inte jag kommer kunna träffa linda ikväll. jag är för... störd i skallen för det. ringde mamma. vill följa med henne och pappa till husvagnen ikväll, men jag vill sova hemma. jag vill dit så jag bara kan få försvinna från allt ansvar för en stund. så jag kan få vara barn igen och slippa vara skräckslagen för vem jag är och vad som händer med mig.

jag längtar så tills söndag då vi skall åka till lysekil. en hel vecka för mig att koppla av från ensamheten och kvävningskänslorna. det blir som att jag gömmer mig i en trygg famn och inte behöver sätta på den där masken som får folk att tro att jag mår bra.

såhär står det i ett av häftena från DBT-enheten:

människor med borderline beskriver ofta att de har svårt att lyckas få andra att förstå hur de känner sig. det kan te sig som de bär en "mask", som gör det svårt att läsa av dem. tex kan en djupt deprimerad, självmordsnära person med borderline på ytan te sig i det närmaste neutral så att behandlaren inte ens kommer på tanken att fråga om eventuella självmordstankar.
självskadebeteenden och självmordsförsök kan ibland utlösas av borderlinepersonens svårigheter at kommunicera sin inre smärta till omvärlden.

det är fan nästan läskigt att läsa. äntligen finns det en plats där folk faktiskt förstår mig.

detta går också att läsa och även det beskriver mig så väl:

människor med borderline är extremt sårbara känslomässigt. minsta småsak kan få dem helt ur balans, och ofta har omgivningen mycket svårt att förstå vad som kan ha utlöst den starka känslomässiga reaktionen. den emotionella sårbarheten i kombination med impulsiviteten leder inte sällan till självskadebeteenden eller till och med självmordsförsök.


Kommentarer
Postat av: linda

Och, eftersom jag vet att du kommer freaka ganska mycket när du läser mitt senaste inlägg, så vill jag bara tala om att det INTE är riktat till dig, okej?

Var snäll och godkänn inte detta, ifall någon idiot skulle få för sig att snoka redan på vilka jag menar. Puss

2008-06-13 @ 14:38:17
URL: http://angelinside.blogg.se/
Postat av: linda

Jaha, du har slutat godkänna.. där fick jag :P

2008-06-13 @ 14:38:41
URL: http://angelinside.blogg.se/
Postat av: mana

hah. jag trodde fan att det var om mig. shit, du känner mig bättre än nån annan fastän vi egentligen knappt känner varandra. läskigt!

2008-06-13 @ 15:04:15
URL: http://lovertits.blogg.se/
Postat av: linda

Jag visste väl det ^^

Jag vet, jag är bäst ;)

2008-06-13 @ 15:10:01
URL: http://angelinside.blogg.se/

Kommentera gärna, men jag vill inte veta av någon som helst form av reklam i min blogg! Tack!

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Utlästa böcker 2008:

74. Tusen gånger starkare - Christina Herström
73. Livet på en kylskåpsdörr - Alice Kuipers
72. Autofiction - Hitomi Kanehara
71. Sugar rush - Julie Burchill
70. En shopaholic säger ja - Sophie Kinsella
69. Elvis: Bäst i test! - Tony Cronstam
68. Oh, herregud - Hans Lindström
67. El Camino: en inre resa - Shirley MacLaine
66. Hälsningar från ondskans axelmakter - Caroline Salzinger
65. Överlevaren - Benny Rosenqvist och Staffan Sjöberg
64. Prinsessan och mördaren - Magnus Nordin
63. Förföljaren - Magnus Nordin
62. Stella och Sebastian - Jenny Leeb
61. Taxi - Alexandra Pascalidou
60. Cesar och hans hundar - Cesar Millan och Melissa Jo Peltier
59. Sekten - Peter Pohl
58. Lyckans hjul - Kajsa Ingemarsson
57. Ge aldrig upp - Michael Alonzo
56. Sex som jag vill ha det - Abby Lee
55. The Heroin Diaries - Nikki Sixx och Ian Gittins
54. Svart drama - Magnus Nordin
53. De kom från norr - Jackie French
52. I denna ljuva sommartid - Mari Jungstedt
51. Flickorna från Riyadh - Rajaa Alsanea
50. Mitt sargade hjärta - Martin Doerry
49. Simon och Sophie - Emma Granholm
48. The Dirt - Neil Strauss med Mötley Crüe
47. Sjöjungfrun - Camilla Läckberg
46. Våga flyga - Lisa Jewell
45. Den långa vägen ut ur helvetet - M. Manson och Neil Strauss
44. Synden har lång svans - Margit Sandemo
43. Huset i Eldafjord - Margit Sandemo
42. Ängel med dolda horn - Margit Sandemo
41. Familjebilder - Dani Shapiro
40. Ser mitt huvud tjockt ut i den här? Randa Abdel-Fattah
39. När löven faller - Nicci Gerrard
38. Kärlekströst - Nicci Gerrard
37. Middag med mr Latte - Amanda Hesser
36. Vad ser du nu - Cilla Naumann
35. Beatriz och himlakropparna - Lucía Extebarria
34. Chihuahua - Nadja C. Martinsson
33. Ingen återvändo - Joy Fielding
32. Tillsammans - Denise Rudberg
31. Mig äger ingen - Åsa Linderborg
30. Jag skall hitta dig en dag - Joy Fielding
29. Bekantas bekanta - Mats Strandberg
28. Mordet i Sussex - Minette Walters
27. I skuggan av värmen - Lotta Thell
26. Utan en tanke - Lotta Thell
25. Bergsprängardottern som exploderade - Lo Kauppi
24. Det okända - Clas Svahn
23. Vit oleander - Janet Fitch
22. Djupt i jorden - Margit Sandemo
21. Våroffer - Margit Sandemo
20. Den tionde kretsen - Jodi Picoult
19. Penelopiaden - Margaret Atwood
18. Belle de Jour - Belle
17. Snakes and earrings - Hitomi Kanehara
16. Völvans dotter - Saga Borg
15. Demonen och jungfrun - Margit Sandemo
14. Vargtimmen - Margit Sandemo
13. Svart dam - Maria Fagerberg
12. Gåtan - Marianne Fredriksson
11. Skam - Karin Alvtegen
10. Korpens vingar - Margit Sandemo
9. Nothing can keep us together - Cecily von Ziegesar
8. Kallare än Kargit - Carina Rydberg
7. Nobody does it better - Cecily von Ziegesar
6. Otrogen på öppen gata - Belinda Olsson
5. Kåterier - Barbro Nyström
4. Oskuld och erfarenhet - Tracy Chevalier
3. Väninnorna och kung Karl - Kicki Norman
2. Persepilis 1-4 - Marjane Satrapi
1. En dessertörs bekännelse - Joshua Key