Okej, jag skall försöka

Igår då. Det var en helt underbar kväll. Jag, Bels, Linda och Ollonet satt ute på balkongen och bara pratade och hade allmänt mysigt. Jag trivs så jävla bra med dem alla tre och är så glad för att dem inte har lämnat mig ännu.

Men sen så svängde allting. Linda skulle gå till bussen nångång vid två och Ollonet följde henne dit. När han kom tillbaks igen ringde hans kompis X som tog sin cykel och pallrade sig iväg hit. Vad som hände där och då tänker jag inte ta upp i den här bloggen. Det är för... starkt. Och personligt, men jag kommer troligtvis skriva om det i psykbloggen för jag behöver få ur mig det.

Hur som helst hände det saker som gjorde att det slog slint i skallen på mig. Vi satt i soffan allihop. Ollonet med armen om Bels (sötnosar) och jag bredvid X. Så small det till i huvudet - jag pallade inte mer - och reste mig upp och gick in i badrummet. Bels förstod genast att jag inte gick det för att kissa och jag hann inte ens låsa dörren innan hon var hos mig.

Jag satt i badkaret. Paralyserad av skräck. Vågade inte ta mig därifrån. Tillslut ledde Bels mig till sovrummet där jag kröp ned under täcket med hundarna och slog på Mechanical Animals-skivan med Manson och först då kände jag mig trygg (under mina tre år på högstadiet var det främst denna skiva jag lyssnade på flera timmar varenda dag och brukade gråta mig till sömns för att jag inte hade några verkliga, äkta vänner. Bara såna som bara brydde sig om sitt. Det var bokstavligt talat den skivan som höll mig vid liv. Så ni fattar nog att den är... stark för mig).

Bels gick ut i vardagsrummet och pratade med dem. Jag vet inte alls hur hon förklarade nånting, men hon skickade i alla fall hem dem. Men den där jävla X stod i dörröppningen och försökte prata med mig och ville att jag skulle komma ut i hallen och säga hejdå och paniken bara växte inom mig.

När de gått höll Bels om mig medan jag tjöt sönder mig själv. Det var så skönt att få gråta ut och bli omhändertagen. Att bli ombrydd.

Idag har jag varit helt körd av ångest och varit livrädd för att Ollonet skall vara arg på mig. Dels för att jag antagligen betedde mig svinit mot hans bästa vän och dels för att han skall hata mig för att jag är en idiot som får massa psykattacker. Det var första gången han fick vara med om en.

Jag skall lägga mig i badkaret nu. Bubbel. Läsa och dricka vatten. Jag mår så jävla dåligt. Hatar det här. Hatar allt. Hatar mig. Fan. Och jag hatar när ni inte förstår.

Oh, how I long for the deep sleep dreaming

Kommentarer
Postat av: Elinleticia

Känner alldeles för väl igen känslan av att ingen ska se när man blir katastrof. Fan Mana, jag har tänkt på dig hela dagen. Formulerat brev om och om igen. Läskigt att skriva för då blir det ju ...riktigt....allting som är jobbigt som man går och bär på

2008-07-20 @ 20:39:02
URL: http://smuleliten.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

Stackars gumman, jag är ledsen att läsa att du mår så dåligt och jag tänker på dig. Tack och lov att Belse finns och tar hand om dig!

2008-07-20 @ 22:14:59
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera gärna, men jag vill inte veta av någon som helst form av reklam i min blogg! Tack!

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Utlästa böcker 2008:

74. Tusen gånger starkare - Christina Herström
73. Livet på en kylskåpsdörr - Alice Kuipers
72. Autofiction - Hitomi Kanehara
71. Sugar rush - Julie Burchill
70. En shopaholic säger ja - Sophie Kinsella
69. Elvis: Bäst i test! - Tony Cronstam
68. Oh, herregud - Hans Lindström
67. El Camino: en inre resa - Shirley MacLaine
66. Hälsningar från ondskans axelmakter - Caroline Salzinger
65. Överlevaren - Benny Rosenqvist och Staffan Sjöberg
64. Prinsessan och mördaren - Magnus Nordin
63. Förföljaren - Magnus Nordin
62. Stella och Sebastian - Jenny Leeb
61. Taxi - Alexandra Pascalidou
60. Cesar och hans hundar - Cesar Millan och Melissa Jo Peltier
59. Sekten - Peter Pohl
58. Lyckans hjul - Kajsa Ingemarsson
57. Ge aldrig upp - Michael Alonzo
56. Sex som jag vill ha det - Abby Lee
55. The Heroin Diaries - Nikki Sixx och Ian Gittins
54. Svart drama - Magnus Nordin
53. De kom från norr - Jackie French
52. I denna ljuva sommartid - Mari Jungstedt
51. Flickorna från Riyadh - Rajaa Alsanea
50. Mitt sargade hjärta - Martin Doerry
49. Simon och Sophie - Emma Granholm
48. The Dirt - Neil Strauss med Mötley Crüe
47. Sjöjungfrun - Camilla Läckberg
46. Våga flyga - Lisa Jewell
45. Den långa vägen ut ur helvetet - M. Manson och Neil Strauss
44. Synden har lång svans - Margit Sandemo
43. Huset i Eldafjord - Margit Sandemo
42. Ängel med dolda horn - Margit Sandemo
41. Familjebilder - Dani Shapiro
40. Ser mitt huvud tjockt ut i den här? Randa Abdel-Fattah
39. När löven faller - Nicci Gerrard
38. Kärlekströst - Nicci Gerrard
37. Middag med mr Latte - Amanda Hesser
36. Vad ser du nu - Cilla Naumann
35. Beatriz och himlakropparna - Lucía Extebarria
34. Chihuahua - Nadja C. Martinsson
33. Ingen återvändo - Joy Fielding
32. Tillsammans - Denise Rudberg
31. Mig äger ingen - Åsa Linderborg
30. Jag skall hitta dig en dag - Joy Fielding
29. Bekantas bekanta - Mats Strandberg
28. Mordet i Sussex - Minette Walters
27. I skuggan av värmen - Lotta Thell
26. Utan en tanke - Lotta Thell
25. Bergsprängardottern som exploderade - Lo Kauppi
24. Det okända - Clas Svahn
23. Vit oleander - Janet Fitch
22. Djupt i jorden - Margit Sandemo
21. Våroffer - Margit Sandemo
20. Den tionde kretsen - Jodi Picoult
19. Penelopiaden - Margaret Atwood
18. Belle de Jour - Belle
17. Snakes and earrings - Hitomi Kanehara
16. Völvans dotter - Saga Borg
15. Demonen och jungfrun - Margit Sandemo
14. Vargtimmen - Margit Sandemo
13. Svart dam - Maria Fagerberg
12. Gåtan - Marianne Fredriksson
11. Skam - Karin Alvtegen
10. Korpens vingar - Margit Sandemo
9. Nothing can keep us together - Cecily von Ziegesar
8. Kallare än Kargit - Carina Rydberg
7. Nobody does it better - Cecily von Ziegesar
6. Otrogen på öppen gata - Belinda Olsson
5. Kåterier - Barbro Nyström
4. Oskuld och erfarenhet - Tracy Chevalier
3. Väninnorna och kung Karl - Kicki Norman
2. Persepilis 1-4 - Marjane Satrapi
1. En dessertörs bekännelse - Joshua Key