Mina vänner

En liten presentation av vissa av alla söta karaktärer i mitt liv:

Belse:
En gulhårig, kaxig liten tjej som tror att hon är mycket större än vad hon egentligen är. Hon dyrkar Mötley Crüe och då främst bassisten Nikki Sixx - som hon påstår är hennes drömkarl. Hon skulle aldrig kunna tänka sig att vara ihop med någon med rakad skalle och tycker att skinheads ser förjävliga ut. Belse älskar att gapa och skrika även om hon emellanåt blir lite småblyg och inte riktigt vågar vara sig själv fullt ut. Hennes skratt är smittande. Sätter hon igång att garva skrattar snart resten av omgivningen också, det går helt enkelt inte att låta bli.
Dessutom är hon något av en primadonna. Vill gärna få allting serverat och hatar att diska och städa - vilket hon påstår att hon ärvt från sin mamma.
Belses blogg finner ni här.

Linda:
En blond solstråle som är född till Häxa. Katter och böcker är någonting hon älskar precis som att prata om andlighet och dricka kaffe. Hennes högsta dröm är att bli skådis i USA och hon tänker inte låta någonting eller någon stå i vägen för det målet. Hon blir rasande om man snackar skit om hennes favoriter inom hockeyn och har en stark rädsla för att tappa kontrollen över sitt liv.
Lindas blogg finner ni här.

Malin:
Svarthårig skönhet som ständigt får mig att tänka på blodröda kinder och tatueringar. En levande ängel som emellanåt är alldeles för snäll. Hon älskar att slyna omkring och tjatar ständigt om att få min hund Kiba. Dessutom har hon en tendens att falla för barnsliga småkillar som absolut inte förtjänar hennes skönhet och godhet.

Ollonet:
En tvättäkta ungkarl som är utbildad ingenjör och gillar att spela på sin synt på fritiden. Dessutom ägnar han mycket tid åt att flirta med kvinnor i alla åldrar och former och krossar en hel del hjärtan på sin väg. Han är godheten personifierad och bjuder alltid på sig själv och är underhållande. Dock gillar han att lyssna på jazz ;/

Ketchup:
Tonåringarnas tonåring. En känslig tjej som är alldeles för rädd för att säga vad hon känner. Hon har en charm som är ovanligt stor och vackra blåa ögon. Spenderar många timmar varje dag med att trycka ned sig själv och säga emot mig när jag ger henne komplimanger.

Leticia:
En liten brud med stort innehåll. Slukar svåra böcker om komplicerade ämnen och slåss för alla som har det svårt. Hon älskar katter och har mött sin andra halva i Freddi. Tillsammans utgör dem mina riddare som hjälper mig när jag har det svårt. 
Leticia är kaxig och står på sig och har ett större hjärta än någon annan jag känner. Att behandla någon annan orättvist existerar helt enkelt inte i hennes värld. Hon är kort sagt de svagas beskyddare.
Leticias blogg finner ni här.

Isabel:
En ovanligt vis och god människa som även hon älskar katter. Hon har ständigt något kreativt och intressant projekt på gång och bakar som en äkta bull-mamma. Hon har en sångröst vacker som Amy Lees och är min stora förebild bland världens alla häxor och wiccaner.
Isabels blogg finner ni här.

Det här får räcka. Fler kanske kommer så småningom men just nu orkar jag inte tänka mer. Men en sak bara: jag är oerhört glad att ha er i mitt liv. Och er som jag inte nämnt - jag är lika tacksam för att ha er i mitt liv! <3

Kommentarer
Postat av: Belse

Haha. Tror jag att jag är större? :D Exakt, hur menar du? ;P

2008-07-10 @ 23:10:16
URL: http://lovertits.blogg.se/
Postat av: mana

vad är det du inte förstår?

2008-07-10 @ 23:18:33
URL: http://lovertits.blogg.se/
Postat av: Malin

Jävlar vad go du är mitt hjärta <3<3

2008-07-11 @ 01:28:47
Postat av: Ceriadwen (Isabel)

Åh sötnos! Vad rörd jag blir, jag ÄLSKAR din beskrivning av mig, speciellt det där med bull-mamma. Haha, väldigt träffande. ;)



Det där med katter verkar förresten vara ett skapligt genomgående tema. :)



Puss på´re!

2008-07-11 @ 02:20:14
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: linda

Sötnos, vad underbar du är <3

2008-07-11 @ 11:14:11
URL: http://angelinside.blogg.se/
Postat av: mana

malin: <3<3



ceriadwen: kattmänniskor verkar dras till mig. skitskumt ju.



linda: du med <3

2008-07-11 @ 15:08:49
URL: http://manamonroe.blogg.se/
Postat av: Elinleticia

Nu grinar jag....fatta vad jag behövde höra det där

2008-07-11 @ 16:06:04
URL: http://smuleliten.blogg.se/
Postat av: mana

leticia: <3<3<3<3<3<3<3

2008-07-11 @ 17:30:34
URL: http://manamonroe.blogg.se/

Kommentera gärna, men jag vill inte veta av någon som helst form av reklam i min blogg! Tack!

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Utlästa böcker 2008:

74. Tusen gånger starkare - Christina Herström
73. Livet på en kylskåpsdörr - Alice Kuipers
72. Autofiction - Hitomi Kanehara
71. Sugar rush - Julie Burchill
70. En shopaholic säger ja - Sophie Kinsella
69. Elvis: Bäst i test! - Tony Cronstam
68. Oh, herregud - Hans Lindström
67. El Camino: en inre resa - Shirley MacLaine
66. Hälsningar från ondskans axelmakter - Caroline Salzinger
65. Överlevaren - Benny Rosenqvist och Staffan Sjöberg
64. Prinsessan och mördaren - Magnus Nordin
63. Förföljaren - Magnus Nordin
62. Stella och Sebastian - Jenny Leeb
61. Taxi - Alexandra Pascalidou
60. Cesar och hans hundar - Cesar Millan och Melissa Jo Peltier
59. Sekten - Peter Pohl
58. Lyckans hjul - Kajsa Ingemarsson
57. Ge aldrig upp - Michael Alonzo
56. Sex som jag vill ha det - Abby Lee
55. The Heroin Diaries - Nikki Sixx och Ian Gittins
54. Svart drama - Magnus Nordin
53. De kom från norr - Jackie French
52. I denna ljuva sommartid - Mari Jungstedt
51. Flickorna från Riyadh - Rajaa Alsanea
50. Mitt sargade hjärta - Martin Doerry
49. Simon och Sophie - Emma Granholm
48. The Dirt - Neil Strauss med Mötley Crüe
47. Sjöjungfrun - Camilla Läckberg
46. Våga flyga - Lisa Jewell
45. Den långa vägen ut ur helvetet - M. Manson och Neil Strauss
44. Synden har lång svans - Margit Sandemo
43. Huset i Eldafjord - Margit Sandemo
42. Ängel med dolda horn - Margit Sandemo
41. Familjebilder - Dani Shapiro
40. Ser mitt huvud tjockt ut i den här? Randa Abdel-Fattah
39. När löven faller - Nicci Gerrard
38. Kärlekströst - Nicci Gerrard
37. Middag med mr Latte - Amanda Hesser
36. Vad ser du nu - Cilla Naumann
35. Beatriz och himlakropparna - Lucía Extebarria
34. Chihuahua - Nadja C. Martinsson
33. Ingen återvändo - Joy Fielding
32. Tillsammans - Denise Rudberg
31. Mig äger ingen - Åsa Linderborg
30. Jag skall hitta dig en dag - Joy Fielding
29. Bekantas bekanta - Mats Strandberg
28. Mordet i Sussex - Minette Walters
27. I skuggan av värmen - Lotta Thell
26. Utan en tanke - Lotta Thell
25. Bergsprängardottern som exploderade - Lo Kauppi
24. Det okända - Clas Svahn
23. Vit oleander - Janet Fitch
22. Djupt i jorden - Margit Sandemo
21. Våroffer - Margit Sandemo
20. Den tionde kretsen - Jodi Picoult
19. Penelopiaden - Margaret Atwood
18. Belle de Jour - Belle
17. Snakes and earrings - Hitomi Kanehara
16. Völvans dotter - Saga Borg
15. Demonen och jungfrun - Margit Sandemo
14. Vargtimmen - Margit Sandemo
13. Svart dam - Maria Fagerberg
12. Gåtan - Marianne Fredriksson
11. Skam - Karin Alvtegen
10. Korpens vingar - Margit Sandemo
9. Nothing can keep us together - Cecily von Ziegesar
8. Kallare än Kargit - Carina Rydberg
7. Nobody does it better - Cecily von Ziegesar
6. Otrogen på öppen gata - Belinda Olsson
5. Kåterier - Barbro Nyström
4. Oskuld och erfarenhet - Tracy Chevalier
3. Väninnorna och kung Karl - Kicki Norman
2. Persepilis 1-4 - Marjane Satrapi
1. En dessertörs bekännelse - Joshua Key