Kamp - Andra inlägget

Jag klarade det! Att det hjälper att göra saker när man har ångest är någonting jag länge vetat. Sitter man och tänker jag måste få bort ångesten, jag måste få bort ångesten, jag måste få bort ångesten så blir det bara värre. Känslan ökar av att man ägnar så mycket tid och energi åt den.

Min vän Katta sa till mig för flera år sedan - när jag hade ångest - att jag skulle gå och diska. Jag tyckte hon var helknäpp. Vadå diska? Jag ville sova! Komma bort från den där känslan! Att Katta hade - och fortfarande har - mycket större erfarenhet än mig av psykvård var ingenting jag tänkte på då. Men nu vet jag ju hur rätt hon hade. Det dummaste man kan göra när man har ångest är att lägga sig ned och göra ingenting. Man måste röra på sig, fysiskt. Bli upptagen med fysiska rörelser så man efterhand inte längre tänker på det psykiska. Men just den gången var jag alldeles för långt upp på ångestskalan. Jag var tvungen att låta den rida ut av sig självt.

Kommentarer
Postat av: Elinleticia

Jag saknar dig jag saknar dig...så himla mycket. Mitt msn är åt helvete, skickar ut konstiga meddelanden till folk så det har gått något virus så jag kan inte använda skiten. Saknar prata med dig. Satt och tänkte på dig just som du skickade kommentar på inlägget och jag blev så glad. Spratt till i mig. Du är så fin. Så himla underbart fin!

2008-07-04 @ 15:09:35
URL: http://smuleliten.blogg.se/
Postat av: mana

aha, då vet jag varför du typ aldrig är inne längre. saknar dig också ju! <3 måste börja fundera på vad du skall få i födelsedagspresent =D

2008-07-04 @ 15:14:18
URL: http://manamonroe.blogg.se/
Postat av: Elinleticia

Fan Mana...jag är urusel på födelsedagar...glömmer alltid andras...vet inte ens när din är skäms som hund...när är den? Är det verkligen sant att dina föräldrar kan skjutsa ner dig i höst så vi får ses? Jag skulle bli så himla glad då!

2008-07-04 @ 15:15:26
URL: http://smuleliten.blogg.se/
Postat av: mana

jag brukar också vara urusel men din minns jag för att den är så nära min :P fyller den 18e augusti.



ja, det klart det är sant =D så jag kommer ned i höst och våldsgästar dig, din karl och katterna =D

2008-07-04 @ 15:17:30
URL: http://manamonroe.blogg.se/
Postat av: Elinleticia

Gud så kul vi kommer ha. Jag tänker ta med dig till mina lemurer så kan vi sitta där en hel dag och bara titta och prata med dem. Blir så himla skönt. Blev nästan rädd att förlora dig när du inte kommer på bröllopet...som om de tskulle...liksom ta slut där. När man aldrig träffas så kan det bli så himla....du vet det rinner ut som sand mellan fingrarna...man vill hålla kontakten men det blir liksom inte av. Jag blir vettskrämd av tanken. Så det kändes så himla skönt när du sa att du kan komma senare. Den artonde augusti tror jag att jag just kommit hem från Turkiet....bröllopsresan...ska se om jag hittar något coolt däruppe till dig :)...därnere menar jag förstås...jävla karthelvete.

2008-07-04 @ 15:21:32
URL: http://smuleliten.blogg.se/
Postat av: mana

hahahahaha, där uppe! ;P



det låter jättemysigt och jag behöver verkligen saker att se fram emot just nu, ännu mer när jag inte kan ta mig till bröllopet. jävla skit.

2008-07-04 @ 15:33:42
URL: http://manamonroe.blogg.se/

Kommentera gärna, men jag vill inte veta av någon som helst form av reklam i min blogg! Tack!

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Utlästa böcker 2008:

74. Tusen gånger starkare - Christina Herström
73. Livet på en kylskåpsdörr - Alice Kuipers
72. Autofiction - Hitomi Kanehara
71. Sugar rush - Julie Burchill
70. En shopaholic säger ja - Sophie Kinsella
69. Elvis: Bäst i test! - Tony Cronstam
68. Oh, herregud - Hans Lindström
67. El Camino: en inre resa - Shirley MacLaine
66. Hälsningar från ondskans axelmakter - Caroline Salzinger
65. Överlevaren - Benny Rosenqvist och Staffan Sjöberg
64. Prinsessan och mördaren - Magnus Nordin
63. Förföljaren - Magnus Nordin
62. Stella och Sebastian - Jenny Leeb
61. Taxi - Alexandra Pascalidou
60. Cesar och hans hundar - Cesar Millan och Melissa Jo Peltier
59. Sekten - Peter Pohl
58. Lyckans hjul - Kajsa Ingemarsson
57. Ge aldrig upp - Michael Alonzo
56. Sex som jag vill ha det - Abby Lee
55. The Heroin Diaries - Nikki Sixx och Ian Gittins
54. Svart drama - Magnus Nordin
53. De kom från norr - Jackie French
52. I denna ljuva sommartid - Mari Jungstedt
51. Flickorna från Riyadh - Rajaa Alsanea
50. Mitt sargade hjärta - Martin Doerry
49. Simon och Sophie - Emma Granholm
48. The Dirt - Neil Strauss med Mötley Crüe
47. Sjöjungfrun - Camilla Läckberg
46. Våga flyga - Lisa Jewell
45. Den långa vägen ut ur helvetet - M. Manson och Neil Strauss
44. Synden har lång svans - Margit Sandemo
43. Huset i Eldafjord - Margit Sandemo
42. Ängel med dolda horn - Margit Sandemo
41. Familjebilder - Dani Shapiro
40. Ser mitt huvud tjockt ut i den här? Randa Abdel-Fattah
39. När löven faller - Nicci Gerrard
38. Kärlekströst - Nicci Gerrard
37. Middag med mr Latte - Amanda Hesser
36. Vad ser du nu - Cilla Naumann
35. Beatriz och himlakropparna - Lucía Extebarria
34. Chihuahua - Nadja C. Martinsson
33. Ingen återvändo - Joy Fielding
32. Tillsammans - Denise Rudberg
31. Mig äger ingen - Åsa Linderborg
30. Jag skall hitta dig en dag - Joy Fielding
29. Bekantas bekanta - Mats Strandberg
28. Mordet i Sussex - Minette Walters
27. I skuggan av värmen - Lotta Thell
26. Utan en tanke - Lotta Thell
25. Bergsprängardottern som exploderade - Lo Kauppi
24. Det okända - Clas Svahn
23. Vit oleander - Janet Fitch
22. Djupt i jorden - Margit Sandemo
21. Våroffer - Margit Sandemo
20. Den tionde kretsen - Jodi Picoult
19. Penelopiaden - Margaret Atwood
18. Belle de Jour - Belle
17. Snakes and earrings - Hitomi Kanehara
16. Völvans dotter - Saga Borg
15. Demonen och jungfrun - Margit Sandemo
14. Vargtimmen - Margit Sandemo
13. Svart dam - Maria Fagerberg
12. Gåtan - Marianne Fredriksson
11. Skam - Karin Alvtegen
10. Korpens vingar - Margit Sandemo
9. Nothing can keep us together - Cecily von Ziegesar
8. Kallare än Kargit - Carina Rydberg
7. Nobody does it better - Cecily von Ziegesar
6. Otrogen på öppen gata - Belinda Olsson
5. Kåterier - Barbro Nyström
4. Oskuld och erfarenhet - Tracy Chevalier
3. Väninnorna och kung Karl - Kicki Norman
2. Persepilis 1-4 - Marjane Satrapi
1. En dessertörs bekännelse - Joshua Key