Samtal med Linda

Det här inlägget är jävligt personligt. B och O kan säkert bli arga för att jag ens lägger in det men jag måste. Dels för mina vänner som läser bloggen och som inte var här igår. Och dels för att B och O skall få en chans att inse hur jag ser det hela. Hur jag känner mig. Så b och o, om ni tar illa upp så ber jag om ursäkt.

- - - - -

Jag skickade sms till min räddande ängel Linda inatt, när jag låg i badrummet och försökte somna.

Linda säger:

vad hände?


mana monroe säger:

jag hatade dem så jävla mycket.


Linda säger:

jag såg det. varför?


Linda säger:

Ollie sa att ni spelade jag har aldrig, och sen gick och la er..


(jag var inte ens med och spelade. jag var däckad av ångest i sovrummet eller badrummet).

Linda säger:

inte om något som skulle ha hänt


Linda säger:

vad hände?


mana monroe säger:

hah. verkligen tack för den då. jag var körd av ångest. minns inte varför. kanske för att b och o höll på så mycket. nej, det började med att jag såg att m läst mitt mejl i fredags men inte svarade. så jag typ... blev typ ledsen. och satt i sovrummet med b och grät lite smått. hah, men alltså. det kändes verkligen som att jag borde sluta försöka när jag vet att jag inte är frisk.


Linda säger:

höll på med vad? och hur vet du att han läst mailet?


mana monroe säger:

det var på helgon och där kan man se sån. skitsamma. jag mådde ganska dåligt och b och jag gick in till de andra igen, men då började ångesten komma och det blev värre och värre. så jag satte mig i badrummet. då kom o och pratade lite med mig och jag tog mig ut till dem en stund igen-


mana monroe säger:

klarade inte av att sitta där så lång stund ändå, med den där jävla ångesten. trodde jag skulle bli galen. så jag lade mig i badkaret och ketchup kom in efter en stund. men det var bara jobbigt. så jag gick ut IGEN. och återigen gick det skit så jag lade mig i sängen och lyssnade på manson och försökte

mana monroe säger:

sova.


mana monroe säger:

ehmn. så kom ketchup in igen. hon verkade liksom vara den enda som brydde sig. och de andra sket i att ag var ensam med henne och fortsatte sitta där inne i vardagsrummet och skratta. speciellt b skrattade. som bara fan. jag låg kvar där inne kanske en kvart men sen pallade jag inte mer. så jag gick in i vardagsrummet och de verkade inte ens bry sig om min existens


(b kom in nån sekund och fixade med nåt, gav mig en puss på huvudet och gick sen in till vardagsrummet igen)

mana monroe säger:

så jag hämtade en kniv i köket. då blev alla tysta. men jag bara stod med den där. k försökte ta den ifrån mig, men jag morrade ifrån. den gav mig liksom styrka.


mana monroe säger:

jag vet inte hur länge jag stod så. men b och o gick in och lade sig i min säng och jag satt i soffan, hörde dem prata där inne. I MIN JÄVLA SÄNG! fattar du hur det kändes? jag gick in och sa att jag inte ville att de skulle ligga i min säng men det var ingen av dem som brydde sig. de låg kvar. jag sa till två, tre gånger. men det var uppenbarligen skitsamma. så jag sa att jag skulle sova i soffan


mana monroe säger:

så kunde de andra sova i min säng.


mana monroe säger:

men k var kvar i soffan så jag gick och lade mig i badrummet för att sova. efter en stund kom k in men jag sa att jag behövde vara själv, att jag försökte sova. så jag somnade där. hörde skratt och prat från sovrummet.

(k är alltid ketchup. kimmo står som kimmo)


mana monroe säger:

vaknade igen när o öppnade dörren strax före tio och sa att han skulle åka hem. fattar inte ens varför han berättade det för mig, men det gjorde han. somnade om, sen väckte k mig för hon behövde gå på toa och borsta tänderna innan hon drog. så jag gick och lade mig i soffan och somnade.


mana monroe säger:

när jag vaknade nästa gång satt b vid min dator. msn. klockan var typ två och jag frågade om hon kunde gå ut med hundarna åt mig för jag var helt slut. hon sa att hon inte hann för att hon skulle dra snart. nästa gång jag vaknade var bara kimmo och jag kvar. han höll på och städade åt mig fixade kaffe och vi glodde på teve tillsammans. gick ut med hundarna och rökte. det var mys. han drog precis


Linda säger:

jag vet inte vad jag ska säga.


mana monroe säger:

okej


Linda säger:

hur mår du nu, framför allt?

mana monroe säger:

skit.

- - - - -

Linda säger:

Du vet att jag är jävligt stolt över dig va?


mana monroe säger:

vcarför?


Linda säger:

För att du förtjänar det


mana monroe säger:

kolla hennes blogg. hon är så jävla kall.


Linda säger:

belse?


mana monroe säger:

ja


Linda säger:

jag har läst.

mana monroe säger:

det gör så jävla ont. att de låg i min säng fastän jag bad dem att inte göra det. och b vet precis hur jag känner och jag hade till och med bett henne att inte hålla på och flirta med honom.


Linda säger:

flirtade de??


mana monroe säger:

jag vet inte vad de höll på med och det är skitsamma. de låg i min förbannade sä'ng!


Linda säger:

Jag tror att han är jävligt rädd. Räddare än jag först trodde


Linda säger:

det verkar vara mkt som gick fel igår...


mana monroe säger:

rädd för vad?


Linda säger:

känslor

Linda säger:

både sina egna och andras


Linda säger:

det är som att hans känslodel fortfarande är den där lilla pojken som inte vågade säga ifrån, som att han fortfarande inte inser att han duger


Linda säger:

och därför gör han jävligt dumma saker utan att tänka


mana monroe säger:

jag är så jävla besviken på dem. speciellt b. hon gör samma sak om och om igen. hur mycket hon än vet att det sårar mig. och kom inte dragandes med att hon bara är femton, för jag skulle aldrig ha behandlat en vän såhär när jag var femton.


Linda säger:

du var nog ganska mogen när du var 15


Linda säger:

jag fattar.


mana monroe säger:

jag känner mgi så jävla värdelös.


Linda säger
:

jag vet. men det är du inte


mana monroe säger:

varför bryr de sig fan inte då? och varför sov o kvar? han gör aldrig det annars. är han kär i min jävla kusin eller?


Linda säger:

de bryr sig nog, fast på ett annat sätt än det som behövs.

jag har ingen aning om varför han sov kvar. han sa bara att "vi andra sov i manas säng" och att han gick och la sig halv fem för att han var trött och behövde sova


mana monroe säger
:

okej.


Linda säger:

jag tror att han är smickrad på ngt sjukt sätt över att hon är så på


Linda säger:

typ, om en ung tjej gillar honom så kanske han kan ta det som en ersättning för det hans själv förlorade när han var ung... eller nåt i den stilen

mana monroe säger:

hon är verkligen på. fastän jag bett henne. fastän hon vet hur skit det får mig att må.


Linda säger:

hon kanske också tar det som en ersättning. för det hon själv har förlorat


Linda säger:

eller nåt sånt


mana monroe säger:

vad har hon förlorat? seriöst. man skall fan inte trampa på människor som man påstår sig älska för att själv nå lycka. båda vet precis hur skit jag mår... och ändå... jag har så jävla ont i hjärtat nu. sån förbannat tur att du finns här och orkar lyssna på miog.


Linda säger:

jag vet inte vad hon har förlorat, mer än sig själv.. jag vill inte läsa av henne så pass mycket än.


Linda säger
:

och ollie.. han... han är empatisk och bryr sig och allt sånt där, men han vill liksom inte inse


Linda säger:

tror jag

- - - - -


Linda säger:

har du snackat med dem idag, så de har sagt nånting?


mana monroe säger:
nej. inget mess från nån. ingen som undrar hur jag mår. b kom nyss in på msn men hon skriver inte

- - - - -

Linda säger:

har du pratat med dina föräldrar idag?


mana monroe säger:

nej. de ringer imorgon.

Linda säger:

det känns fel att du är ensam, förutom hundarna


mana monroe säger:

men det känns okej. jag skall städa lite här hemma. kimmo har plockat undan alla faskor och sköjt av all disk så det bara är för mig att ställa in det i diskmaskinen sen =) jag skal nog lägga mig i badet sen, med kaffe och boken jag fick av honom


Linda säger:

vad snäll han är =)


Kommentarer
Postat av: linda

Fan, jag visste inte att hela det här skulle hamna i bloggen. B och O -jag ber också om ursäkt om ni tar illa upp av något jag skrivit. Men säg det till mig i så fall, för jag orkar inte med fler som döljer sin ilska!

2008-08-17 @ 20:16:17
URL: http://angelinside.blogg.se/
Postat av: mana

fler som döljer sin ilska?

2008-08-17 @ 22:09:44
URL: http://manamonroe.blogg.se/

Kommentera gärna, men jag vill inte veta av någon som helst form av reklam i min blogg! Tack!

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Utlästa böcker 2008:

74. Tusen gånger starkare - Christina Herström
73. Livet på en kylskåpsdörr - Alice Kuipers
72. Autofiction - Hitomi Kanehara
71. Sugar rush - Julie Burchill
70. En shopaholic säger ja - Sophie Kinsella
69. Elvis: Bäst i test! - Tony Cronstam
68. Oh, herregud - Hans Lindström
67. El Camino: en inre resa - Shirley MacLaine
66. Hälsningar från ondskans axelmakter - Caroline Salzinger
65. Överlevaren - Benny Rosenqvist och Staffan Sjöberg
64. Prinsessan och mördaren - Magnus Nordin
63. Förföljaren - Magnus Nordin
62. Stella och Sebastian - Jenny Leeb
61. Taxi - Alexandra Pascalidou
60. Cesar och hans hundar - Cesar Millan och Melissa Jo Peltier
59. Sekten - Peter Pohl
58. Lyckans hjul - Kajsa Ingemarsson
57. Ge aldrig upp - Michael Alonzo
56. Sex som jag vill ha det - Abby Lee
55. The Heroin Diaries - Nikki Sixx och Ian Gittins
54. Svart drama - Magnus Nordin
53. De kom från norr - Jackie French
52. I denna ljuva sommartid - Mari Jungstedt
51. Flickorna från Riyadh - Rajaa Alsanea
50. Mitt sargade hjärta - Martin Doerry
49. Simon och Sophie - Emma Granholm
48. The Dirt - Neil Strauss med Mötley Crüe
47. Sjöjungfrun - Camilla Läckberg
46. Våga flyga - Lisa Jewell
45. Den långa vägen ut ur helvetet - M. Manson och Neil Strauss
44. Synden har lång svans - Margit Sandemo
43. Huset i Eldafjord - Margit Sandemo
42. Ängel med dolda horn - Margit Sandemo
41. Familjebilder - Dani Shapiro
40. Ser mitt huvud tjockt ut i den här? Randa Abdel-Fattah
39. När löven faller - Nicci Gerrard
38. Kärlekströst - Nicci Gerrard
37. Middag med mr Latte - Amanda Hesser
36. Vad ser du nu - Cilla Naumann
35. Beatriz och himlakropparna - Lucía Extebarria
34. Chihuahua - Nadja C. Martinsson
33. Ingen återvändo - Joy Fielding
32. Tillsammans - Denise Rudberg
31. Mig äger ingen - Åsa Linderborg
30. Jag skall hitta dig en dag - Joy Fielding
29. Bekantas bekanta - Mats Strandberg
28. Mordet i Sussex - Minette Walters
27. I skuggan av värmen - Lotta Thell
26. Utan en tanke - Lotta Thell
25. Bergsprängardottern som exploderade - Lo Kauppi
24. Det okända - Clas Svahn
23. Vit oleander - Janet Fitch
22. Djupt i jorden - Margit Sandemo
21. Våroffer - Margit Sandemo
20. Den tionde kretsen - Jodi Picoult
19. Penelopiaden - Margaret Atwood
18. Belle de Jour - Belle
17. Snakes and earrings - Hitomi Kanehara
16. Völvans dotter - Saga Borg
15. Demonen och jungfrun - Margit Sandemo
14. Vargtimmen - Margit Sandemo
13. Svart dam - Maria Fagerberg
12. Gåtan - Marianne Fredriksson
11. Skam - Karin Alvtegen
10. Korpens vingar - Margit Sandemo
9. Nothing can keep us together - Cecily von Ziegesar
8. Kallare än Kargit - Carina Rydberg
7. Nobody does it better - Cecily von Ziegesar
6. Otrogen på öppen gata - Belinda Olsson
5. Kåterier - Barbro Nyström
4. Oskuld och erfarenhet - Tracy Chevalier
3. Väninnorna och kung Karl - Kicki Norman
2. Persepilis 1-4 - Marjane Satrapi
1. En dessertörs bekännelse - Joshua Key